28.09.20 в Недобоївському ЗЗСО відбувся семінар -тренінг для вчителів, які викладають у 5 класі "Особливості адаптації навчання в середній ланці ". На семінарі обговорювались такі важливі питання : Що таке адаптація, які її складові? Згадали вікову періодизацію та її особливості. Що і як відчувають учні при переході з початкової школи у середню. Які особливості навчання у 5 класі, нововведення? Разом з педагогами виконали вправи "Витинанка", "Перемикання, "Занедбаний сад". Вчителям були надані результати діагностики адаптації. Цікаво попрацювали, поспілкувались і на заваршення отримали рекомендації (пам"ятки адаптація учнів 5-го класу). Сподіваюсь інформація була корисною для педагогів і буде застосовуватись у повсякденній роботі.
ПАМЯТКИ,
РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПЕДАГОГІВ
(адаптація учнів 5-го класу)
Шкільне
життя п’ятикласників ускладнюється часто невиправдано високими вимогами до них
з боку вчителів. Цього не можна допускати щонайменше з трьох причин:
— уповільнюється темп діяльності учнів, тоді як виконання певних видів робіт
потребує більше часу;
— зміст навчальних предметів основної школи вибудовується систематично, що, у
свою чергу, передбачає сформованість у школярів добре розвиненого теоретичного
мислення. У п’ятикласників же воно тільки формується; вони звикли працювати з
одиничними поняттями та термінами;
— високі вимоги до самостійності та відповідальності підлітків без урахування
їх вікових особливостей можуть становити загрозу для емоційного благополуччя
дитини.
Дорослі очікують від підлітків здатності розуміти інших людей, співіснувати з
ними на принципах рівноправності та толерантності. Але у п’ятикласників ці
властивості тільки починають формуватись, і їх розвиток вимагає терпіння,
обережності, діалогового навчання, створення ситуацій, в яких підлітки
навчаються враховувати різні точки зору. За цих обставин важливо, щоб
учитель-предметник не переносив механічно методи навчання й форми взаємодії зі
старшими школярами на учнів 5-го класу. Необхідно поступово вводити новий зміст
і нові форми навчальної діяльності.
Методичні
поради для вчителів основної школи
1.
Знайомитися з програмою та методикою роботи в початкових класах і спиратись на
неї.
2. Зберігати й розвивати традиції, які склались в учнів у процесі навчання в
початкових класах.
3. До початку роботи з дітьми ознайомитися з ними, систематично вивчати їх і
використовувати одержані дані у процесі роботи.
4. Забезпечити єдність вимог до учнів.
5. Забезпечити поступовий перехід на предметну систему викладання, нову
побудову уроків, нові методи та прийоми роботи, нові вимоги до дітей тощо.
6. Розвивати в учнів уміння й навички самостійної роботи.
7. Продовжувати розвиток творчого мислення учнів.
8. Забезпечити поступальний рівномірно висхідний характер навчально-виховного
процесу учнів з урахування вікових та індивідуальних особливостей школярів.
9. Виявляти й розвивати індивідуальні нахили та інтереси учнів, їхні творчі
здібності. Проводити профорієнтаційну роботу.
10. Забезпечити міжпредметні зв’язки.
11. Постійно підтримувати зв’язки з колегами з метою взаємодопомоги в роботі та
обміну досвідом.
12. Підтримувати зв’язки з учителями початкових класів.
13. Протягом першого місяця навчання дітей у 5-му класі не писати зауважень у
щоденники, проводити оцінювання на користь дитини, більшість уроків на початку
навчального року будувати на повторенні.
14. Дозувати навчальне навантаження та обсяг домашнього завдання, а також
знизити їх до мінімуму у вихідні дні.
15. Поглиблювати свої знання з проблемами забезпечення принципу наступності в
педагогічному процесі.
ПАМ’ЯТКА ВЧИТЕЛЯМ, ЯКІ ВИКЛАДАЮТЬ У
5-х КЛАССАХ
— Відвідайте
уроки в 4-му класі. Придивіться до своїх майбутніх учнів. Познайомтеся з
методикою викладання в початкових класах.
— Опрацюйте спеціальну психолого-педагогічну літературу.
— Пам’ятайте: легше з першого уроку викликати до себе довіру, любов дитини, ніж
потім подолати недовіру.
— Не змінюйте різко методи роботи, використовуйте ігровий матеріал,
інструктажі, пам’ятки, алгоритми, картки-опори, зразки виконання.
— Протягом уроку та додому давайте конкретні доступні завдання й домагайтесь їх
чіткого виконання.
— Щоденно перевіряйте письмові роботи учнів, домагайтеся систематичної роботи
над помилками.
— Ретельно обміркуйте заходи та прийоми розвитку мислення, усного та писемного
мовлення учнів. Розробіть відповідний роздавальний матеріал.
— Забезпечуйте систематичне повторення.
— Уникайте перевантаження дітей.
— Відвідуйте уроки колег, які викладають у 5-х класах.
Немає коментарів:
Дописати коментар